No loma tuli ja meni ja helteetkin lähtivät loman myötä. Mutta lintuja meidän herrasemme jaksaa jahtaa joka säällä :)

Olin tuossa tuoissapäivänä lenkillä, käytiin taas pelolla vähän juoksentelemassa ja kotimatkalla alkoi herraa kiinostaa linnut, Masi oli siis minulla vapaana kuten tavallisesti ja sitten se vaan säntäsi pusikkoon ryminällä, kai se oli nähnyt siellä pikkulinnun, sain siinä hetken karjua sitä takaisin ja pari rullaluistelijaa mulkaisivat minua siinä ohikuljeskellessaan kun minä huusin rymisevälle puskalle. Ja taas kerran mietin miten olisi jos emme olisi opettaneet sitä lintujen perään (kiitos isin).  ja sitten Eilen näin kotipihamme puussa linnunpoikasen, tai lintu joka ei osannut kunnolla lentää joten leimasin sen heti linnupoikaseksi :D Masikin näki sen ja vaikka se lähtikin lentoon lähelle meitä Masi pysyi paikallaan jopa kun en itse ollut paikalla ja lintu oli meidän pihanurmikollamme, vaikak se kyttäsikin sitä kuin haukka.

 

Isämmehän käy metsästämässä masin kanssa ja vie sitä aina lenkillä metsiin "harjoittelemaan".

Viime kesänä olin kennelliiton STARTTI- leirillä jossa oli joka päivä jotain treeniä koiran kanssa, vimeisinä päivänä sai valita lajin ja minä valitsin tokon. No hajoittelimme ruutua ja se sujuikin aluksi hyvin kunnes siihen pihalle lennähti puluparvi, eihän meidän lintukoira jaksanut muuhun sitten keskittyä kuin vain lintuihin ja loppu treenit olivatkin käytännössä pilalla kun mikään ei enää sujunut.

Toissapäivänä tulin sitten kotiin kaveriltani, ja Masi oli minua pihalla vastassa narunpäässä. Se saa aina ihme hepuleita kun näkee ihmisen uudestaan, vaikak se kävisikin viemmässä roskat ja tulisi takaisin :) "terassillamme" (hyvin alkeellinen sellainen) lojui äitimme uudet varvastossut ja kun Masi sai hepulin sehän nappasi niistä toisen ja lähti viilettämään alapihalle, tossu mukanaan. Taas minä säntäsin sen perään ja karjuen ja huutaen että se tossu tänne ja heti! no eihän se kuunnellut ja päätin sitten olla vain huomioimatta sitä ja nasasin apri kuvaa masista kun se riehi ja retuutti tossua. Pian se sitten huomasi ettei minua yhtään kiinnosta ja jätti tosuun rauhaan. Tuo on kyllä hyvin ärsyttävä tapa ja yleensä se viekin kaikista uusimmat kengät ja tavarat. NO onneksi ei ole viellä hajottanut kunnolla mitään :)